2018. január elsejétől, a korszerűsítés érdekében a magyar hatóságok, beleértve a bíróságokat is, az Elektronikus Cégkapun keresztül kézbesíteni kívánják a hivatalos leveleiket a belföldi székhelyű cégeknek. A regisztrációt, 2017. december 31-ig (az eredeti határidő 2017. augusztus 31-e, meg lett hosszabbítva) kell elvégezni és a kívánt e-mail elérhetőséget megadni.
A Magyarországon ÁFA regisztrált külföldi cégek, mivel belföldi székhellyel nem rendelkeznek, mentesek ezen bejelentési kötelezettség alól.
A cég eldöntheti, hogy létrehoz külön erre a célra használt e-mail elérhetőséget. Ebben az esetben a cégnek meg kell győződnie arról, hogy az adott e-mail címre érkező levelezést az arra megbízott személy állandóan figyeli és továbbítja további ügyintézés céljából. Előfordulhat, hogy a hatóságoktól érkezett értesítések, gyors választ igényelnek a cég részéről.
A külföldi vezetők részére gondot jelenthet az elektronikus kapu magyar nyelvű használata. Ilyen esetben a cég képviselője meghatalmazást adhat a cég jogi képviselőjének, ügyvédjének. (A cégkapu regisztráció nem a könyvelők kötelezettsége/feladata).
A regisztrációs folyamat lezárásaként, a rendszer elektronikus formában visszaigazolást küld a cég képviselőjének a regisztráció sikeres létrehozásáról.
A regisztrációhoz szükséges további információk az alábbi oldalon olvashatók: http://ekozig.mo.hu/node/209